ALKASAP

Sistemul informatic Central ERP (Enterprise Resource Planning) SAP S/4 HANA, denumit AlkaSAP, este un sistem integrat de procesare, monitorizare și management al datelor în „Alkaloid”, pentru susținerea și funcționarea eficientă a proceselor de afaceri. De la implementarea sa, AlkaSAP funcționează și se modernizează cu succes și continuu. În general, include mai multe module și sub-module, cum ar fi:


FI (Finanțe)

CO (control)

MM/WM (Gestionarea materialelor / Managementul depozitului)

SD (Vânzări și Distribuție)

PP (Planificarea producției)

QM (Managementul calității)

HR (resurse umane)

Pe lângă Alkaloid AD Skopje (ca sediu central), prin proiecte speciale (așa-numita lansare pe piață) și echipe de proiect special formate, AlkaSAP a fost implementat și utilizat în alte cinci companii/filiale ale grupului, situate în patru țări. Sistemele pentru fiecare companie (bază de date, procese de afaceri și funcționalități) sunt complet independente, ajustate pentru a se conforma reglementărilor locale și ajustărilor necesare. Zilnic, peste 400 de utilizatori din diferite unități organizaționale utilizează continuu AlkaSAP în scopuri diferite și cu autorizații adecvate și exacte în funcție de procesele de afaceri, tranzacții și rapoarte. Proiectul de înlocuire a AlkaSAP cu o nouă platformă (S/4 HANA) în cursul anului 2020 a fost deosebit de complex. S-a realizat cu așa-numita abordare big-bang pentru migrarea tuturor modulelor și companiilor simultan, într-o perioadă foarte scurtă de timp - în mai puțin de cinci luni, cu înlocuirea anterioară completă a infrastructurii centrale (hardware, sistem de operare și baza de date), împreună cu doi parteneri (pentru înlocuire și pentru fiabilitate), cu sprijinul producătorului, în timp ce se desfășoară complet de la distanță (virtual). Desigur, vor urma noi proiecte planificate de modernizare și îmbunătățire în mai multe module. în timp ce se desfășoară complet de la distanță (virtual). Desigur, vor urma noi proiecte planificate de modernizare și îmbunătățire în mai multe module care se desfășoară complet de la distanță (virtual). Desigur, vor urma noi proiecte planificate de modernizare și îmbunătățire în mai multe module.


Suportul central pentru AlkaSAP acoperă un segment de sistem (pentru administrarea centrală a echipamentelor) și un segment de aplicație (separat pe modul și pe procese de afaceri). Suportul pentru utilizatorii finali este împărțit astfel încât primul nivel de asistență sunt utilizatorii cheie interni (Keyuser), al doilea nivel este echipa centrală internă (Superuser și BCuser), iar al treilea nivel este partenerul extern.


De la început (în timpul introducerii și lansării), AlkaSAP general este validat în conformitate cu reglementările farmaceutice (Bună practică europeană de fabricație și Administrația SUA pentru Alimente și Medicamente) și este menținut continuu (planificat, testat, documentat, validat) cu fiecare actualizare și Schimbare. Suportul vine de la o echipă internă specială de validare pentru AlkaSAP.


Pentru a asigura continuitatea afacerii in caz de incidente/dezastre, o solutie speciala (asa numita BC/DR - Business Continuity/Disaster Recovery) "are grijă" de acest lucru. Această soluție, printr-o legătură de comunicare specială, replică/sincronizează continuu AlkaSAP (împreună cu alte sisteme corporative cheie) pe un echipament special, care este izolat și situat într-o locație secundară (recuperare în caz de dezastru). Iată câteva alte sisteme cheie care comunică, utilizează sau schimbă date cu AlkaSAP:


DMS (sistem de management al documentelor)

CRM (gestionarea relațiilor cu clienții)

AlkaCDS (sistem de date cromatografice)

AlkaT&T (Monitorizare și Detectare)

Pixel Proof

BMS (sistem de management al clădirii)